Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Προϊόντα δημητριακών εμπλουτισμένα με Pleurotus ostreatus καταπολεμούν την αναιμία




Έρευνα που πραγματοποιήθηκε πρόσφατα στην Πολωνία απέδειξε πως η κατανάλωση μανιταριών Pleurotus ostreatus μαζί με δημητριακά μπορούν να βοηθήσουν έναν οργανισμό με ανεπάρκεια σιδήρου να αυξήσει τα επίπεδα του σιδήρου στο αίμα, να αυξηθεί ο αιματοκρίτης και να καταπολεμηθεί η αναιμία.
 Συγκεκριμένα, ερευνητική ομάδα από το Department of Human Nutrition and Hygiene, Poznań University of Life Sciences της Πολωνίας δημοσίευσε το 2016 στο διεθνές επιστημονικό περιοδικό «Annals of Agriculturaland Environmental Medicine» τα αποτελέσματα της έρευνας που πραγματοποιήθηκε σε αρσενικούς αρουραίους που έπασχαν από αναιμία.
 Η ερευνητική ομάδα χρησιμοποίησε σε ένα πείραμα 36 αρσενικούς αρουραίους, τους οποίους αρχικά τους επέβαλε σε ορισμένη διατροφή για 28 ημέρες με τρόφιμα ανεπαρκή σε σίδηρο. Στη συνέχεια, χωρίζοντας τους αρουραίους σε δύο ομάδες, τους αρουραίους της πρώτης ομάδας τους τάιζαν για 26 ημέρες ένα είδος μπισκότου με δημητριακά και αποξηραμένο Pleurotus ostreatus, ενώ τους αρουραίους της δεύτερης ομάδας με μπισκότα μόνο με δημητριακά
Στις εξετάσεις αίματος που τους υπέβαλαν διαπιστώθηκε πως τα ζώα που είχαν λάβει στη διατροφή τους Pleurotus ostreatus είχε σημειωθεί σημαντική αύξηση της αιμοσφαιρίνης, του σιδήρου (Fe) και του αιματοκρίτη σε σύγκριση με εκείνα που λάμβαναν ως τροφή μόνο τα δημητριακά. 
Είναι γνωστό και έχει αποδειχτεί από πολλές έρευνες πως η περιεκτικότητα σε σίδηρο στα φρέσκα μανιτάρια Pleurotus ostreatus είναι της τάξης του 14.3mg/100gr, επομένως είναι μια πολύ καλή πηγή για να προσλαμβάνει κανείς σίδηρο, ειδικά μάλιστα εάν ακολουθεί χορτοφαγική διατροφή.
Αν μάλιστα αποδειχτεί και σε επόμενες μελέτες πως ο συνδυασμός αποξηραμένου Pleurotus ostreatus με δημητριακά σε έναν τύπο μπισκότου βοηθά στην αύξηση αλλά και στην καλύτερη απορρόφηση του σιδήρου από τον οργανισμό, αυτό σημαίνει πως ανοίγεται ένας καινούργιος ορίζοντας στη βιομηχανία τροφίμων.
Ένα μπισκότο, λοιπόν, με δημητριακά και μανιτάρια που μπορεί να παραχθεί για μαζική κατανάλωση ίσως να αποτελέσει μια νέα τάση στην υγιεινή διατροφή, αλλά να βοηθήσει και τους ανθρώπους που μαστίζονται από υποσιτισμό να είναι πιο υγιείς. 
ΠηγήAnnals of Agricultural and Environmental Medicine 2016, Vol 23, No 2, 310–314

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Πλένονται ή δεν πλένονται τα μανιτάρια;

Ένα θέμα συζήτησης που πυροδοτεί συχνά σχόλια και διχάζει τους λάτρεις των μανιταριών είναι το εάν πρέπει ή όχι να πλένονται τα μανιτάρια προτού μαγειρευτούν. Επειδή είναι γνωστό πως τα μανιτάρια λόγω της πορώδους σύνθεσής τους είναι αρκετά απορροφητικά, έχει επικρατήσει η άποψη πως τα μανιτάρια δεν πρέπει να πλένονται και αρκεί απλώς να σκουπίζονται με μια υγρή πετσέτα ή να καθαρίζονται με ένα βουρτσάκι.
Σίγουρα, μια μέθοδος γρήγορου καθαρισμού με υγρή πετσέτα εφαρμόζεται εύκολα σε μανιτάρια μικρής ποσότητας και κυρίως σ’ αυτά που προέρχονται από καλλιέργεια. Εφόσον τα μανιτάρια καλλιεργούνται μέσα σε αποστειρωμένα κομπόστ, ελαχιστοποιείται και η πιθανότητα να έχουν αναπτυχθεί βακτήρια και ταυτόχρονα διατίθενται στον καταναλωτή αρκετά καθαρά. 
Τι γίνεται όμως με τα μανιτάρια που συλλέγουμε στο δάσος; Αρκεί ένα απλό υγρό καθάρισμα για να απομακρυνθούν οι λάσπες, τα βακτήρια και τα έντομα; Σ’ αυτή την περίπτωση ασφαλώς και επιβάλλεται το πλύσιμο με νερό, αρκεί να ληφθεί υπόψη πως απαιτ…

Κέτσαπ από μανιτάρια! Μια Αγγλική συνταγή από το 1700

Στις αρχές του 1700 μ.Χ. Άγγλοι εξερευνητές γνώρισαν από τους κατοίκους της Σιγκαπούρης και της Μαλαισίας μια σάλτσα, η οποία ήταν κάπως διαφορετική από την κέτσαπ που έχουμε συνηθίσει σήμερα: την κέτσαπ από μανιτάρια. Οι λαοί της Άπω Ανατολής συνήθιζαν να φτιάχνουν κέτσαπ από καρύδια, μανιτάρια και στρείδια για να συνοδεύουν τα ψάρια, που στην ουσία ήταν μια παρόμοια σάλτσα με τη σάλτσα σόγιας. Οι Άγγλοι στη συνέχεια υιοθέτησαν αυτόν τον τύπο κέτσαπ στη δική τους κουζίνα για να συνοδεύσουν τα ψάρια αλλά και τα κρεατικά. Σήμερα διασώζεται αυτή η τόσο παλιά συνταγή στο ιστολόγιο Wold Turn'd Upside Down. Υλικά: 16 μανιτάρια ψιλοκομμένα (1/2 κιλό περίπου) 1 χούφτα αλάτι (1 κουταλιά της σούπας) 5 κρεμμυδάκια ξερά (τύπου στιφάδου) κομμένα σε μεγάλα κομμάτια στα οποία καρφώνουμε ένα γαρίφαλο
Λίγο μαύρο πιπέρι 1 κομμάτι τζίντζερ ψιλοκομμένο 2 σκελίδες σκόρδο ψιλοκομμένες λίγα κομμάτια Mace(αν δεν βρείτε, βάλτε τριμμένο μοσχοκάρυδο) 1-2 φύλλα δάφνηςΕκτέλεση: Καθαρίστε τα μανιτάρια, σκο…

Περιοχές για μανιταροεξορμήσεις το Σαββατοκύριακο

Φαίνεται πως οι μανιταρότοποι της Πελοποννήσου και γενικά της νότιας Ελλάδας θα είναι οι πιο ιδανικοί προορισμοί για όσους θέλουν αυτές τις ημέρες να ψάξουν για μανιτάρια στα δάση και τα λιβάδια.  Παρά τις χαμηλές θερμοκρασίες που σημειώνονται στη Βόρεια Ελλάδα, σε κάποιες περιοχές, όπως η Χαλκιδική και οι παράκτιες περιοχές της Ηπείρου, αποτυπώνεται στους χάρτες του mushring.com πως υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να εμφανιστούν και εκεί μανιτάρια. Σε κάθε περίπτωση, οι βροχές που έδωσε ο Νοέμβριος σε συνδυασμό με το μικροκλίμα της κάθε περιοχής θα δώσουν την ευκαιρία στους λάτρεις των μανιταριών να γεμίσουν τα καλάθια τους και στη Νάουσα, στη Φλώρινα, στην Κέρκυρα, στην Κεφαλονιά, στη Λαμία, στην Πάρνηθα και στην Κρήτη.  Να έχουμε όλοι ένα όμορφο και εποικοδομητικό Σαββατοκύριακο γεμάτο πλούσιες σοδειές!